عفونت چشم

عفونت چشم : چشم عضو بسیار مهمی از بدن انسان است که اگر با اختلالی مواجه شود ، زندگی فرد به طور جدی تحت تاثیر قرار میگیرد.

بیماری های چشم ، بسیار گسترده هستند ولی یکی از رایج ترین بیماری های مرتبط با چشم ، عفونت یا التهاب چشم می باشد.

عفونـت چشم می تواند در هر دو چشم به طور همزمان یا تنها برای یکی از چشم ها اتفاق بیوفتد.

همچنین عفونت در چشم به دلیل وجود باکتری ها و ویروس ها می باشد که برخی مواقع با درمان خانگی بهبود می یابد ولی برخی اوقات برای بهبود عفونـت چشم نیاز به بررسی و روش های پزشکی می باشد.

عفونت چشم

علائم عفونت چشم

رایج ترین علامت عفونـت چشم ، قرمز شدن چشم می باشد ولی این بیماری می تواند علائم دیگری نیز داشته باشد که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می کنیم :
  • ترشح شدید از چشم
  • اشک آلود بودن چشم
  • احساس درد در چشم یا نواحی چشم
  • تاری دید
  • خشک شدن چشم
  • تورم چشم یا تورم اطراف چشم
  • حساسیت به نور و غیره.

به طور کلی رایج ترین علامت عفونت چشم ، قرمزشدن و التهاب چشم می باشد ولی موارد ذکر شده نیز در برخی از بیماران مشاهده شده است .

عفونـت چشم به مرور زمان می تواند بینایی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات جدی را به همراه داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه نمایید تا اقدامات لازم جهت درمان عفونـت چشم انجام شود.

انواع عفونت چشم

• التهاب ملتحمه
  • عفونت ویروسی
  • عفونت کراتیتیس آکانتامبا
  • تراخوم
  • عفونت های داخل چشمی یا اندوفتالمیت

هر یک از موارد ذکر شده دلایل مختلفی دارند به طور مثال برخی از عفونت های چشمی به دلیل وارد شدن یک جسم تیز به داخل چشم به وجود می آیند و برخی از عفونت های چشمی نیز به دلیل ویروس هایی چون هرپس رخ می دهند.

در نتیجه عوامل بسیاری در بروز عفونت های چشمی نقش دارند و جراح چشم در ابتدا باید عامل التهاب چشم را پیدا کند تا بتواند روش درمان مناسب را آغاز نماید.

روش درمان عفونت چشم

روش های درمانی بسیاری برای عفونـت چشم وجود دارد که برخی از آن ها در مراحل اولیه پاسخگو هستند و برخی از آن ها نیز برای عفونت چشم مزمن استفاده می شوند.

به طور مثال برخی اوقات بیمار با مصرف یک دوره دارو یا قطره به طور کامل از عفونـت چشم رهایی می یابد ولی گاهی اوقات برای درمان عفونت چشم نیاز به درمان های جدی تری است که متخصص و جراح چشم پس از بررسی بیمار ، روش درمان مناسب را پیشنهاد می کند.

• پنج × چهار =