سوزش چشم

سوزش چشم یک مسئله خیلی شایع است ، به طوری که تمام افراد حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند.

هرچند که با توجه به حساسیت های فصلی و عوامل بسیار دیگر ، ســوزش چـشم به دفعات مکرر اتفاق می افتد و گاهی به قدری شدید است که فرد را کلافه می کند.

ســوزش چـشم  می تواند به دلیل حساسیت های فصلی ، نگاه مستقیم به نور ، گرد و غبار ، لوازم آرایشی نامرغوب ، محیط آلوده ، خشکی چشم ، لنزهای چشمی و غیره باشد .

سوزش چشم

درمان سوزش چشم

همانطور که ذکر شد ، ســوزش چـشم  به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و برخی از رایج ترین دلایل ســوزش چـشم  را در مطالب قبلی ذکر کردیم.

به طور کلی ســوزش چـشم  می تواند یک واکنش آلرژیک یا نوعی عفونت باشد.

در بسیاری مواقع ، بلافاصله پس از برخورد دست آلوده به چشم ، چشم دچار سوزش ، قرمز شدن و اشک ریزش می شود ، در چنین شرایطی با شتسشوی چشم ، می توانیم ســوزش چـشم  را برطرف کنیم.

مثال ذکر شده ساده ترین نوع ســوزش چـشم  بود که برای بسیاری از افراد رخ می دهد اما در بسیاری از موارد نیز افراد به دلیل عفونت چشم ، خشکی چشم یا استفاده از لنزهای چشمی به سوزش و قرمز شدن چشم دچار می شوند.

در مواردی که ســوزش چـشم به دلیل عفونت یا استفاده مداوم از لنزهای چشمی باشد بیمار باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

عواقب عدم درمان سوزش چشم

سـوزش چشم اگر طولانی مدت باشد و درمان نشود ، می تواند نشانه ای از التهاب چشم یا مقدمه ای برای مبتلا شدن به بیماری یووئیت باشد .

در نتیجه عدم درمان بیماری های چشم می تواند عارضه های بسیار جدی را به همراه داشته باشد.

توصیه می شود متقاضیانی که جراحی چشم انجام داده اند ، ســوزش چـشم  را جدی تر بگیرند و سریعاً به جراح چشم مراجعه نمایند.

اگر بیماران کمی به مسائل مرتبط با چشم اهمیت دهند و به سادگی از علائم ابتدایی چون سـوزش چشم ، قرمز شدن چشم ، اشک ریزش مداوم ، تاری دید و غیره راحت نگذرند ، می توانند در مراحل اولیه بیماری چشم اقدامات لازم را انجام دهند و از بروز عوارض جدی جلوگیری کنند.

• بیست + دوازده =